![](/media/lib/15/1190217502_247416-c422f9a83c216ae13ea7d10373591b58.jpeg)
Wirtulane światy dla niewidzących
19 września 2007, 15:55Niektórzy analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych czterech lat aż 80% internautów będzie korzystało z wirtualnych światów. Grupa studentów pracuje w Irlandzkich biurach IBM-a nad technologią, która pozwoli na korzystanie z tych światów osobom niewidomym.
![](/media/lib/10/1182249541_092122-5aa2423e92c8f3ce387ee1ed93a434c6.jpeg)
Serwis VPN krytykowany za wydanie logów FBI
27 września 2011, 12:30Brytyjski serwis oferujący wirtualne sieci prywatne (VPN) HideMyAss.com został ostro skrytykowany przez obrońców praw człowieka i prywatności po tym, jak udostępnił FBI dane jednego ze swoich klientów
![](/media/lib/453/n-zderzenia-0136f112a5a4f0bd357c83b36137e4e6.jpg)
Polscy fizycy zbadali plazmę kwarkowo-gluonową i wyjaśnili różnice między teorią a obserwacjami
1 maja 2021, 09:08Gdy rozpędzone niemal do prędkości światła jony ołowiu lub złota wpadną na siebie w czeluściach akceleratorów, na ułamki sekund tworzy się plazma kwarkowo-gluonowa. Zdaniem naukowców z Instytutu Fizyki Jądrowej PAN w Krakowie, dane eksperymentalne wskazują, że na arenie wydarzeń są tu obecni jeszcze inni, dotychczas niedoceniani aktorzy: fotony. Ich zderzenia prowadzą do emisji pozornie nadmiarowych cząstek, których obecności nie potrafiono wyjaśnić.
![](/media/lib/22/1201869461_780071-444a572afdadeb5e2fae57a1822b138c.jpeg)
W stronę społeczności
8 kwietnia 2009, 10:33Yahoo!, kierowane od niedawna przez Carol Bartz, wdraża nową strategię, która ma pozwolić serwisowi na zachowanie niezależności, naprawienie swojej sytuacji finansowej i wzmocnienie pozycji w Sieci. Portal zmierza ku lepszej integracji swoich poszczególnych części, które dotychczas działają jak "wirtualne wyspy".
![](/media/lib/215/n-hololens-2c3a6df93ed8267b7dffcd9f38437f56.jpg)
HoloLens za mniej niż 500 USD?
16 marca 2015, 09:06Microsoftowe HoloLens, okulary nakładające na rzeczywistość wirtualne przedmioty i pozwalające na manipulowanie nimi, będą sprzedawane w cenie poniżej 500 USD. Tak przynajmniej uważają eksperci. Jeszcze w bieżącym roku urządzenie ma trafić do developerów, którzy będą mogli je oprogramowywać.
Photosynth - interesujący projekt Microsoftu
5 września 2006, 10:46Specjaliści Microsoftu pracują nad bardzo ciekawym programem graficznym o nazwie Photosynth. Powstaje on we współpracy z naukowcami z University of Washington (UW), a do jego powstania przyczyniły się prace badawcze Noaha Snavely'ego, Steve'a Seitz'a z UW oraz Richarda Seliskiego z Microsoft Research.
![](/media/lib/73/pieniadze-95e30d93d155c219c492ee5919a36d8f.jpg)
Internauci skłonni do płacenia za treści
31 grudnia 2010, 11:50Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.
![](/media/lib/310/n-mumia-plodu-26526833513fb6ef13aefb24a262ba6e.jpg)
To nie jastrząb, ale dziecko z bezmózgowiem
4 czerwca 2018, 10:25Przez lata sądzono, że drobna egipska mumia z Maidstone Museum w Wielkiej Brytanii to jastrząb. Badania mikrotomograficzne wykazały jednak, że to dziecko, które urodziło się martwe. U chłopca stwierdzono liczne wady wrodzone, w tym malformację czaszki i kręgów.
![Model "pączka" czyli siedziby GCHQ](/media/lib/16/1192787618_994481-f61d9b43f2e7ee44ffc3d1d614795a27.jpeg)
Gry rekrutują szpiegów
19 października 2007, 09:52Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.
![](/media/lib/112/n-pajak-dd5fcb8bb54b70bba31bc975972c99c3.jpg)
Nierzeczywiste, ale skuteczne
17 kwietnia 2012, 06:05Nowozelandzcy naukowcy wykorzystali tzw. rozszerzoną rzeczywistość (AR od ang. augmented reality) do leczenia arachnofobii, czyli lęku przed pająkami.